8 Şubat 2014 Cumartesi

Kitap Yorumu - Demir Kral



Demir Kral
Julie Kagawa
Pegasus Yayınları
411 Sayfa
Çeviri: Meltem Uzun









Demir Periler serisinin ilk kitabı Demir Kralı cidden çok uzun süredir bekliyordum. Zaten periler ile olan kitapları çok severim, özellikle eski efsaneleri anlatan. Böyle orman perisi, Tinker Bell tarzı olanları değil. Lanetli Sevgili diye bir kitap vardı bir zamanlar, nasıl da sevmiştim onu! Tabii yayınevi neredeyse yıl aralıkla kitapları çıkarmaya başlayınca soğumadım değil. Neyse konuyu kaynattım yine, yazıya koymak için resimler arayayım derken 1 saat geçmiş, o kadar eğlenceli ve güzelleri var ki içlerinde!


Şimdi perilerin ve kapağın hastası olarak size kitabı ne kadar sevdiğimi anlatacağım sanırım. Çünkü elime alır almaz soluksuz okuduğum ve annemin "Elçin, yine mi? Kıskanıyorum :(" bakışlarına maruz kaldım. Ama ne yapabilirim ki, hemen bitiveriyor! Kitapta okuduğumuz temel 4 karakter var. Yan tarafta gördüğünüz sarışın kızımız Meghan Chase. Güzel bir kız olmasına rağmen, çiftlikte yaşıyor ve okulda pek sevilmiyor. Ah bir de tahmin edeceğiniz üzere Yaz Kral'ı Oberon'un kızı, hıhım.
Onun yanındaki yakışıklılarımızdan saçlarına kurban olduğum ise Meghan'ın en yakın arkadaşı Robbie, Puck ya da Shakespeare okuduysanız Bir Yaz Gecesi Rüyası'ndaki Robin Goodfellow. Aynen öyle.
Bir diğer yanındaki siyahlar kuşanmış gizemli şövalyemiz ise Ash ki kendisi Tekinsiz Diyar'ın -Kış işte- Prensi oluyor. Açılın dostlarım hepsi kraliyetten!
Ah bir de her şeye cevap "Ben bir kediyim." diyen ise Grimalkin. Kitabın eğlencesi de Puck ve Grimalkin'den geliyor zaten. Her şeyi şaka konusu yapan soytarı ve kibirli bir kedi olmasa nasıl bir macera olurdu bu!?


Meghan'ın küçük üvey kardeşi Ethan kaçırılıp yerine ona benzeyen bir peri konulunca onu geri almak için peri diyarı Olurolmaz'a giriyor. Adı ile ne kadar uyumlu olduğunu bilseniz şaşarsınız!
İlk kitaptan hemen bir Team Ash ya da Puck olmak istem- AH TAMAM TEAM ASH OLDUM! Daha fazla içimde tutamıyorum, gizemli ve badboy çocuklara karşı zaafım var :( Ama bu demek değil ki Puck'ı sevmedim. Zıpır zıpır, bakır saçlı sevimli yaz perisinin de yeri gönlümde çok farklı. Ama yasak aşk diyoruz, Tekin Diyarlar ile Tekinsiz Diyarlar diyoruz, düşman aile diyoruz, kan çıkar diyoruz! Heyt, her insan gibi ben de yasak şeyleri seviyorum efenim.
Dediğim gibi Ash Kraliyet ailesinden fakat genelde Yabanıl Ormanda dolanıyor ve Puck'ı öldürmeye yemin etmiş. Bu kısmı atlamış mıydım yoksa?
Yabanıl Orman demişken de yavaş yok oluyor, insanların inançsızlığı yüzünden. Periler ve peri kalanlar -!?- insanlar onları hatırladıkça andıkça var olabilirler ve bizim bu video oyunlarıdır televizyonlar ile mitleri unutuyoruz.




Şimdi neden kitabın adı Demir Periler, neden Yaz ve Kışın Gizli Aşkı ya da Tekin Diyarlarından Tekinsiz Diyarlara değil diye düşünüyor olabilirsiniz -kabul ediyorum yaratıcı değil-  şunu bilmeniz gerekir ki demir perilere çok ciddi zarar verir ve öldürür. Ayrıca bir şey daha var ki onu da kitabı okuyunca öğrenirsiniz. Bu kitapta perilere dair pek çok şey öğreneceksiniz, ben biraz araştırdığım için çoğuna aşinayım ama yazarımız bütün her şeyi içinde karma yaptığı için harika bir kitap ortaya çıkmış. Bazen çok uzadığını düşünsem de bazı yerlerin son söyleyeceğim şey, bence gidip okumalısınız olacak.



1 yorum :

  1. Merhabalar yaşım 28. Yorumunuz çok güzel olmuş,kitabı yeni okuyorum.şuan 2. kitapdayım. 3.kitabıda aldım ve bitecek diye korkuyorum. Bu kitaba yakın bu tadı bırakan başka önereceğiniz kitaplar var mı?

    YanıtlaSil