19 Nisan 2013 Cuma

Konuşan Kitaplar ile Blog Turları: Gölgelerin Yolu - Brent Weeks | Kitap Yorumu




Merhaba hepinizee! Uzun zamandır girmediğim bloguma tur ile yazmaya devam edeceğim. Hem de ne tur! Büyülerden savaşlara, kusursuz cinayetlerden bilinmeyen sırlara ve tabii ki olmazsa olmaz aşk.Ee o zaman ne duruyoruz hemen başlayalım.

Kitabın konusunu anlatmak istesem ne diyeceğim bilemiyorum. Açıkçası kapağından hiç hoşlanmadım, kitapçıda olsa ikince kez bakmadan geçerdim ben hiç beğenmedim. Ayrıca kitaba ilk başladığımda da çok hoşuma gitmemişti, nasıl bitecek bu diye kara kara düşündüğümü biliyorum. Ama sonra kitap bir hızlandı tam hızlandı. Kitabın sonlarına doğru dedim kimseyi hayatta bırakmayacak bu adam nasıl üçleme yapacak acaba? Bir dünya var büyü entrika ve kölelik. Ama el altından yürütülen cinsinden. evsiz çocuklar yaşamaları için Loncaları var, Azoth da bu loncalardan birine üye, ama nasıl fakirler nasıl açlar. Loncadaki büyükler küçükleri itip kakıyor haraç topluyor. Azoth da böyle bir ortamdan kurtulmak için şehirdeki en iyi suikastçılardan birine çırak olmak istiyor, bir daha hiç bir şeyden korkmamak. Sonunda istediği oluyor ama ne pahasına. Ee Durzo ile çalışmak öyle basit bir şey değil.

Günlerce süren dayaklar, zehirleri ve silahlarla çalışmayı öğrenme ve yeni kimilk edinmesini okuyoruz Ama kitap sadece bunun üzerinden gitmiyor. Logan var, sevilen prens olması gereken Kylar yaşında bir lord, Elene var Kylar'ın yavuklusu - :D - Solon ve onun kehanet bildiren bir arkadaşı -inanın çok ilginç- Cenaria'yı yıkmaya çalışan Khalidorlular, kraliyet ailesi, generaller bir çok kişinin ağzından dinleyebiliyoruz. Gerçekten iblis olduğunu düşündüklerim var, arada bir gururlarının canına okumak istediklerim var. Yani aslında ne arasanız bulabileceğiniz bir kitap.

Sonuç olarak başta beğenmediğim, kafamı karıştıracak kadar çok isme, şehre ve mekana sahip olan, cani -yahu neredeyse kimsecikler kalmayacak!- büyü ve suikast sanatını anlatan fantastik bir kitap. Bir daha oku deseler okumam gibi geliyor ama sonuna doğru kitabı sevmeye başlamıştım, üçlemesi çıksa okurum galiba. Yani insan o sondan sonra merak ediyor :D

Katkılarından dolayı Artemis Yayınları'na teşekkür ederiz...

Hiç yorum yok :

Yorum Gönder