19 Eylül 2013 Perşembe

Kitap Yorumu - Tanrıça Serisi - Aimee Carter



Tanrıça Serisinin ilk iki kitabını ocak ayında okumama (bkz. Ocak Atında Okuduklarım) o zamanlar sınav öğrencisi olduğumdan dolayı yorumlamaya vakit bulamamıştım. Bir çok kitabı o yüzden yorumlayamadım. Ama şimdi hazır seri de bitmişken, hepsini bir arada yorumlayayım dedim. Ama kitapların tek tek yorumunu yapmayı planlamıyorum. Zaten bir başlayınca devamı akıp gelecek, çünkü kitaplar çok akıcı. Ve kitabı hala okumadıysanız alıp okuyun diyorum. Bütün kitaplar elime aldığım gibi bitmişti :D Şimdiden uyarayım sadece ilk kitabı okuyanlar için 2 ve 3 kitap yorumu spoiler olabilir. Aman dikkat!



Kate Winters -çok orijinal(!)- annesi ölmek üzere olan, yıllarını ona bakarak geçirmiş bir genç kız. 18yaşına girdiğinde annesinin doğduğu şehirde ölmesi için Eden'e gidiyorlar. Tahmin edebileceğiniz gibi olaylar orada geçiyor. Persephone ve Hades hikayesini biliyorsunuzdur. Bilmiyorsanız ise; Hades Persephone'den hoşlanır ve onu yer altına, kendi diyarına kaçırır. Ama orada sürekli kalmaktan mutsuz olunca Demeter'in ısrarı ile yaz ayları boyunca yeryüzüne çıkar. Hikayenin temeli de burada. Henry-Hades- Persephone'e aşık fakat Pershephone onu terk ettiği için yanına bir eş bulmak zorunda. Yoksa yok olup gidecek. Tabii Henry sadece Ölüler Diyarını yönetecek birini istiyor, çünkü o eski karısına hala aşık ve kimseyi sevemeyecek-miş. C'mon Henry, really??




Daha sonra ilk kitapta Kate, bir oyunla kendini bir yarışın ortasında buluyor. 80 yılda 11 kızın ölümüne yol açan yarışta. Kazanırsa Henry'nin esşi ve Ölüler Diyarının Kraliçesi tanrıça olacak. Tabii bir de kızların cinayete kurban gittikleri teorisi var. Kızları öldüren kim ve Kate'i neler bekliyor? İlk kitap bunu ele alıyor ve bu soruların hepsini öğreniyoruz.



İkinci kitap olan Tanrıça'nın Savaşı'nda Kate ölümsüzlüğü kazanmıştır. Ama bu karşılaştığı şeylerin en kolayıdır. Bütün bir yazı James ile geçiren Kate -eh yeryüzündeki zamanı eğlenceli en azından- geri döndüğünde karşısında soğuk bir Henry bulur. Hem de evli olmalarına rağmen! İtiraf ediyorum bazen Henry, sorunun ne senin!? dediğim doğrudur. Ah ayrıca kızları öldüren kişi bu kitapta da boş durmuyor, Kate olan nefretini bütün herkese yayarak tutsak olan birini çağırıyor, Kronos'u. Evvet, titanların kralı Kronos ile en sonunda karşılaşıyoruz. Tabii onu Tartarustan çıkarmayı bir Henry biliyor bir de Persephone. Böylece Kate, James ve Ava ölüler diyarında Persephone'i aramaya çıkıyorlar. Zavallı Kate, kocasının hala aşık olduğu kişi ile karşılaşacak olmak kötü olmalı. İkinci kitap da temel olarak Kronos'un uyandırılmak istemesi ve onu durdurmak için geçen süreci anlatıyor. Kitap kısa olduğu için bazı bölümler bana atlayarak anlatılmış gibi geldi ama bu yine de elime aldığım an bitmesine engel olamadı!



Ve son kitabımız Tanrıça'nın Mirası ile karşınızdayız! Çünkü baylar bayanlar asıl savaş şimdi başlıyor. Tam hamile olduğunu öğrendiği anda kaçırılan Kate 9 ay boyunca Kronos ve Calliope ile tutsak olur ve bebeğini doğurur doğurmaz elinden alınır. Psikopat bir şekilde benim çocuğum diyen Calliope^den bebeğini almak için Kronas'a yalvarır. Tabii Kate de gönlü olan Kronos eğer benim kraliçem olursa bebeği de alırız Kate'imm! diyerek Kate'i büyük ikilemde bırakır. Ayrıca Nicholas'ı da kaçırmışlardır ve işkence ederek tanrıları öldüren bir silah yaparlar. Bu yüzden orada kalan Ava'ya da Kate içten içten kızmaktadır. Kate'in yaptığı seçimler, ölümler, aşk ve aile bağlarının sıkı bir şekilde anlatıldığı bu son kitap kesinlikle benim favorim. Hem Henry de azıcık o aşık yüzünü göstermeye başladı!

Karakterler için ise; Henry benim için fazla soğuktu, içine kapanıktı. Aşkını belli edemiyor mu yoksa aşık değil mi diye düşünürken beni bile delirtti. Kate ise, daha güçlü bir karakter olabilirdi. En çok sevdiğim karakter Ava idi, yazarın bence en güzel işlediği karakter de o olmuş. Her şekilde bu seri benim sevdiklerim arasında hemen yer aldı ve Ephesus'a da böyle bir seriyi raflarımıza kazandırdıkları için teşekkür ediyorum. Kapakları da çok kaliteliydi, en çok da bunu sevdim. 

7 yorum :

  1. bende kitabı okumuştum şimdi başka kişilerin yorumlarına bakıyim dedim kesinlikle okuyun çooook güzel bir kitap :d Henry <333

    YanıtlaSil
  2. kronos'u kapsamlı bir şekilde anlatıyor mu?

    YanıtlaSil
  3. kronos'u kapsamlı bir şekilde anlatıyor mu ?

    YanıtlaSil
  4. Gercekten cok hos bir kitapti

    YanıtlaSil
  5. Gercekten cok hos bir kitapti

    YanıtlaSil
  6. Kitap güzeldi,en hızlı bitirdiğim(3)kitaplar arasında.Henry'ye aşık oldum.Kate gelicek olursak kendisi biraz karmaşık,arada tutarsız davranıp kızmaması gereken yerlerde ani çıkışlara sahip bir arkadaşımız,aralarda da fazla sessiz kalıyor.yinede favori serilerim arasında

    YanıtlaSil